REKLAMA
Znaleziono 2645 wyników
Morski Terminal Przeładunkowy Produktów Ropopochodnychinwestycja
Pokaż inwestycję
Morski Terminal Przeładunkowy Produktów Ropopochodnych
Gdańsk, Sztutowska
Co słychać na budowie wielkiego Morskiego Terminala Przeładunkowego ORLEN w Gdańsku? [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
Co słychać na budowie wielkiego Morskiego Terminala Przeładunkowego ORLEN w Gdańsku? [FILM]
Zaawansowanie budowy Morskiego Terminala Przeładunkowego Produktów Ropopochodnych ORLEN w Gdańsku przekracza już 90 procent. Trwają końcowe prace nad wyposażeniem obiektu, a latem 2024 roku na pomostach przeładunkowych 380-metrowego nabrzeża zainstalowano najważniejsze elementy terminala – 8 zautomatyzowanych ramion nalewczych (o masie około 18 ton każde), które posłużą do przeładunku surowców i produktów między statkami i instalacjami gdańskiej rafinerii.
Końcowy etap budowy Morskiego Terminalu Przeładunkowego Grupy ORLEN w Gdańskuartykuł
Pokaż artykuł
Końcowy etap budowy Morskiego Terminalu Przeładunkowego Grupy ORLEN w Gdańsku
ORLEN zakończył montaż ośmiu zautomatyzowanych ramion nalewczych, o masie około 18 ton każde, które posłużą do przeładunku surowców i produktów między statkami i instalacjami rafinerii w Gdańsku. To kluczowy etap inwestycji Grupy ORLEN – budowy Morskiego Terminalu Przeładunkowego na Martwej Wiśle. Zaawansowanie realizacji tego projektu przekroczyło już 75 procent.
Trwa budowa Morskiego Terminala Przeładunkowego Produktów Ropopochodnych w Gdańsku [FILM+ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Trwa budowa Morskiego Terminala Przeładunkowego Produktów Ropopochodnych w Gdańsku [FILM+ZDJĘCIA]
Trwa budowa Morskiego Terminala Przeładunkowego na Martwej Wiśle w Gdańsku. Obecnie prowadzone są m.in. roboty podczyszczeniowe, do których wykorzystywane są wysokospecjalistyczne, nowoczesne maszyny, takie jak pogłębiarka „Kraken” czy koparka gąsiennicowa stojąca na pontonie „Osiłku”. Jednocześnie wykonywana jest konstrukcja stalowa i armatura technologiczna przyszłego terminala.
Niemiecki DACHSER otworzył nowy terminal przeładunkowy pod Warszawąartykuł
Pokaż artykuł
Niemiecki DACHSER otworzył nowy terminal przeładunkowy pod Warszawą
DACHSER uruchomił terminal przeładunkowy w swoim oddziale w Brwinowie (powiat pruszkowski) pod Warszawą. Dzięki tej inwestycji łączna powierzchnia magazynowa w tej lokalizacji zwiększyła się do 8 800 metrów kwadratowych, z czego 6 500 metrów kwadratowych przeznaczono na obsługę logistyki kontraktowej.
Za pół miliarda złotych w Gdańsku powstaje wielki Morski Terminal Przeładunkowy Grupy ORLEN [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
Za pół miliarda złotych w Gdańsku powstaje wielki Morski Terminal Przeładunkowy Grupy ORLEN [FILM]
Prace na budowie Morskiego Terminalu Przeładunkowego Grupy ORLEN na terenie rafinerii w Gdańsku nie zwalniają tempa. Zgodnie z harmonogramem, we wrześniu zakończył się istotny etap budowy – montaż pomp przeciwpożarowych, stanowiących część zautomatyzowanego systemu ochrony nabrzeża.
Tor podejściowy do Portu Gdynia zostanie pogłębiony i poszerzonyartykuł
Pokaż artykuł
Tor podejściowy do Portu Gdynia zostanie pogłębiony i poszerzony
Za 20 miesięcy tor prowadzący do Portu Gdynia będzie 130 metrów szerszy i o 3 metry głębszy. W czwartek, 10 lutego Urząd Morski w Gdyni podpisano umowę na realizację zadania pn. "Pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia. Etap II – Pogłębienie toru podejściowego".
ORLEN: terminal przeładunkowy CO2 z unijnym dofinansowaniemartykuł
Pokaż artykuł
ORLEN: terminal przeładunkowy CO2 z unijnym dofinansowaniem
Morski terminal przeładunkowy dwutlenku węgla – wspólne przedsięwzięcie ORLEN, Lafarge Cement S.A. i Air Liquide Polska – uzyskał grant Komisji Europejskiej na przygotowanie dokumentacji projektowej inwestycji oraz studiów wykonalności łańcucha dostaw. Budowa terminala przyczyni się do realizacji strategicznych celów koncernu w zakresie ograniczania emisji własnych CO2. Umożliwi także świadczenie usług związanych z zarządzaniem dwutlenkiem węgla na rzecz firm, dla których wychwytywanie i sekwestracja CO2 jest jedyną dostępną technologią umożliwiającą redukuję emisji. W latach 2027-2030 ORLEN będzie dysponować potencjałem zagospodarowania lub sekwestracji 3 mln ton CO2 rocznie.
[Szczecin] Unikatowa inwestycja KGHM Metracoartykuł
Pokaż artykuł
[Szczecin] Unikatowa inwestycja KGHM Metraco
Najnowocześniejszy w Europie i jedyny w Polsce terminal przeładunkowy kwasu siarkowego rusza dziś w...
Co dalej z budową wartego ok. 250 mln zł terminalu intermodalnego pod Bydgoszczą?artykuł
Pokaż artykuł
Co dalej z budową wartego ok. 250 mln zł terminalu intermodalnego pod Bydgoszczą?
W Emilianowie, na południe od Bydgoszczy, w miejscu gdzie DK10 i przyszła droga ekspresowa S10 krzyżuje się z kluczową dla kolejowej infrastruktury kraju magistralą Śląsk – Gdynia planowany jest od wielu lat tzw. suchy port, czyli nowoczesny kolejowo-drogowy terminal przeładunkowy. Inwestycja ta ma w zamierzeniach wzmocnić potencjał przeładunkowy polskich portów z Gdynią na czele, unowocześni logistykę – zwłaszcza produktów rolno-spożywczych i może w przyszłości stać się jednym z zamachowych kół kujawsko-pomorskiego biznesu.
W woj. świętokrzyskim powstanie port przeładunkowy przy szerokotorowej linii LHSartykuł
Pokaż artykuł
W woj. świętokrzyskim powstanie port przeładunkowy przy szerokotorowej linii LHS
W województwie świętokrzyskim planowana jest realizacja nowej, dużej inwestycji związanej z infrastrukturą kolejową. Powstanie terminal przeładunkowy na styku szerokotorowej linii kolejowej nr 65 (LHS) i normalnotorowej lk. 70. Inwestycja realizowana będzie z wsparciem finansowym Agencji Rozwoju Przemysłu (ARP S.A.).
W Porcie Szczecin powstanie uniwersalny terminal przeładunkowyartykuł
Pokaż artykuł
W Porcie Szczecin powstanie uniwersalny terminal przeładunkowy
Kolejna firma zdecydowała się zainwestować na terenie szczecińskiego Portu. Powstanie nowy uniwersalny terminal przeładunkowy. Umowa na dzierżawę działki sąsiadującej z nowym Nabrzeżem Norweskim na Ostrowie Grabowskim podpisana.
Protesty Niemców nic nie dały. Można budować terminal kontenerowy w Świnoujściu artykuł
Pokaż artykuł
Protesty Niemców nic nie dały. Można budować terminal kontenerowy w Świnoujściu
Kluczowa inwestycja dla rozwoju transportu morskiego i przeładunków w Polsce – nowy, wielki terminal kontenerowy w Świnoujściu – uzyskał ostateczną decyzję środowiskową. To bardzo ważny krok w realizacji tego przedsięwzięcia, który został właśnie wykonany. Protesty Niemców, związane z realizacją tej inwestycji, też nic nie dały.
Baltic Hub kontynuuje inwestycje w infrastrukturę kolejową [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
Baltic Hub kontynuuje inwestycje w infrastrukturę kolejową [FILM]
Baltic Hub, największy terminal kontenerowy na Morzu Bałtyckim, kontynuuje inwestycje w infrastrukturę kolejową. 15 lipca została uruchomiona czwarta suwnica RMG, która podniesie przepustowość bocznicy kolejowej do ponad 800 000 TEU rocznie.
[pomorskie] 28 ha na terminal naftowy. ZMPG i PERN podpisały umowę dzierżawy gruntówartykuł
Pokaż artykuł
[pomorskie] 28 ha na terminal naftowy. ZMPG i PERN podpisały umowę dzierżawy gruntów
Dziś Zarząd Morskiego Portu Gdańsk i Przedsiębiorstwo Eksploatacji Rurociągów Naftowych "Przyjaźń" p...
Budowa multimodalnego, kolejowego węzła przeładunkowego w porcie Szczecin z unijnym dofinansowaniem artykuł
Pokaż artykuł
Budowa multimodalnego, kolejowego węzła przeładunkowego w porcie Szczecin z unijnym dofinansowaniem
Unia Europejska z programu CEF2027 dofinansuje w połowie budowę multimodalnego, kolejowego węzła przeładunkowego na Ostrowie Grabowskim w porcie w Szczecinie.
Rohlig SUUS inwestuje pod Białymstokiemartykuł
Pokaż artykuł
Rohlig SUUS inwestuje pod Białymstokiem
Rohlig SUUS Logistics kontynuuje inwestycje w Polsce. Tym razem w północno-wschodniej części naszego kraju. Firma uruchomiła skład celny oraz magazyn czasowego składowania w oddziale w Choroszczy k. Białegostoku.
DB Cargo Polska buduje duży terminal przeładunkowy w Kędzierzynie-Koźluartykuł
Pokaż artykuł
DB Cargo Polska buduje duży terminal przeładunkowy w Kędzierzynie-Koźlu
W Kędzierzynie-Koźlu (Sławięcice), w województwie opolskim, powstaje nowoczesny port kolejowy do przeładunku i magazynowania wyrobów stalowych. Terminal będzie obsługiwał około 4000 wagonów rocznie. Jest to jedna z największych tego typu inwestycji w Polsce, z planowanym zakończeniem budowy w pierwszym kwartale 2025 roku.
DB Schenker otworzył nowy, ekologiczny terminal cross-dockingowy w Szczecinieartykuł
Pokaż artykuł
DB Schenker otworzył nowy, ekologiczny terminal cross-dockingowy w Szczecinie
DB Schenker oficjalnie otworzył swój nowy terminal cross-dockingowy w Szczecinie przy ul. Lubczyńskiej. Inwestycja o wartości blisko 50 mln złotych jest elementem programu optymalizacji sieci terminali tej globalnej firmy.
[Wrocław] Rohlig Suus Logistics otwiera magazyn przeładunkowy o powierzchni 15 tys. mkw. we Wrocławiuartykuł
Pokaż artykuł
[Wrocław] Rohlig Suus Logistics otwiera magazyn przeładunkowy o powierzchni 15 tys. mkw. we Wrocławiu
Dolny Śląsk to ważny region dla operatorów logistycznych. Bliskość granicy z Niemcami, Czechami oraz...
REKLAMA